Followers

Saturday, August 6, 2011

Salam Ramadhan

Masjid Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
Nak ambil kesempatan nak ucap selamat menjalani bulan ramadhan dengan penuh keinsafan dan amal ibadat. Kita mesti bersyukur kerana masih diberi nikmat hidup dan diberikan peluang oleh Allah untuk bertemu lagi dengan bulan ramadhan.

Ambil lah masa sebulan ini untuk mengejar keberkatan ramadhan. Kalau kita boleh mengejar hal-hal dunia di bulan lain, takde sebab untuk kita tak mengejar amal ibadat bulan ramadhan. Semoga amal ibadat kita yang tak seberapa bulan ini diterima Allah.insyaAllah...

Sebelum Ramadhan, alhamdulillah aku dapat berita gembira aku lulus exam induksi. Perasaan nak check result tu macam nak check result SPM. Sungguh berdebar-debar. Nasib baik lulus.haha. Baru la clear perjalanan kerjaya aku dan perancangan masa depan...

Bulan ini aku bersyukur sebab diberi peluang dan masa untuk iftar dan tarawih di masjid. Setakat ini destinasi aku di Masjid Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur di Jalan Duta. Setiap hari memang ramai orang datang iftar di masjid, ada yang datang dari ofis, ada yang bawak keluarga dan ada yang datang ramai-ramai ala-ala gathering. Time tarawih memang terbaik. Penuh 1 dewan sembahyang. Kagum kerana masjid ini sebenarnya tidak terletak di kawasan perumahan tetapi dikelilingi oleh wisma-wisma kerajaan.

first time merasa bubur lambuk tahun ni
Hanya 10 minit dari rumah aku Jalan Ipoh nak ke masjid. Kalau keluar rumah pukul 7, sempat lagi sampai sebelum azan maghrib. Semoga aku terus diberi peluang dan kekuatan untuk beriftar dan bertarawih berjemaah di masjid. InsyaAllah...

No comments: