Followers

Sunday, August 28, 2011

2nd review aidilfitri - kalau tak makan, tak sah!

aku rasa masing-masing ada makanan kegemaran bila time hari raya. Just nak share sikit makanan raya kegemaran aku, kalau takde, memang tak sah! Kita masuk kategori makanan berat dulu...

1- Lomang paneh!

Makanan di hari last puasa. Hari last berbuka memang makan lomang dengan rendang, sampai lah seminggu beraya. Sejak umur meningkat ni, aku lagi suka makan lomang banding dengan nasi himpit. Antara kesan makan lomang, badan jadi penat, makanan banyak lemak, biasala tu...

2- Rendang ayam & daging!

Tak sah ada lomang kalau takde rendang. Gambar rendang atas ni rendang style negeri sembilan. Setakat ni, masakan rendang mak aku la paling terbaik. Meratah rendang pon aku on jek.haha
p/s to bakal isteri: kena belajar buat rendang style nogori sembilan ek, kena master tuu...hehee...


Kategori biskut/kuih rayo!
1- Tart nenas

Tart nenas gulung nih, aku start makan sejak dari kecik sebab mak aku pandai buat tart. Kalau dulu dia rajin buat bisnes jual tart. Aku selalu tolong dia buat jem tart, keja biasa aku: mesin buah nenas. Tapi mak aku dah stop buat tart,dah tak larat dah...

2- Almond London

Sekali tengok, dah buat aku teringin sangat nak makan. Mungkin sebab bercoklat, tu yang sedap tuh...

3- Kuih rotan

Semasa bosan dan tengah tengok tv time raya, kuih rotan la teman setia aku. Isi yang keras, sebabkan aku suka mengunyah kuih rotan. Kalau datang rumah orang, aku pegang dulu kuih rotan.haha


Sebenarnya aku merasa je semua jenis makanan time raya, ye la, dah jadi dietitian, kena la merasa semua cuma tak boleh komen, nati kecik hati tukang buatnya...

No comments: