Followers

Wednesday, August 10, 2011

senang bukan? selamat mencuba!

permulaan minggu ni tak berapa nak sihat. first day kerja minggu ni dah selsema+pening kepala, mampu bertahan sampai tengahari jek. jumpa doktor, dapat MC untuk hari tu jek. walaupun dah lama tak jumpa doktor dan tak pandai mintak MC tapi kira ok la dapat gak MC walaupun hari yang sama.

nak mengubati diri yang sakit, aku teruskan aku punya stress therapy yang unik iaitu IKAN! hehe. sempat menambah seekor lagi silver shark ke dalam akuarium aku. aku namakan diaorang "Trio Shark".hehe...tapi yang seekor baru tambah tu dah pening-pening pagi tadi, tengok mulut dia macam dah "bengkak", maybe terlanggar dinding akuarium kuat sangat.kalau ikut teori fakta silver shark, ikan akan start tak suka saiz akuarium kalau ikan asyik langgar atau hentam dinding akuarium.

perenggan ketiga entry ni baru ada kena mengena dengan title entry ni. sejak mula bulan puasa ni, topik "mahu masak apa atau mahu makan apa" dah jadi topik biasa setiap hari di ofis. kekadang tu aku pon terjebak check resipi kat internet. antara keyword aku search kat internet:
"resipi senang"
"resipi bujang"
"resipi simple"

dapat la jumpa resipi-resipi yang senang. tapi dalam banyak-banyak resipi aku baca, semua macam senang tapi...
teringat pulak kat ayat @ slogan chef/pengacara rancangan masakan bila dah habis memasak:

"bagaimana puan-puan, senang bukan? selamat mencuba!"

memandangkan ayat tu agak best dan bermotivasi, bagus juga kalau aku guna time kaunseling patient kat klinik. kita dah terang macam-macam, dah ajar macam-macam kat patient dan last sekali sebelum habis sesi kaunseling, aku akan cakap:

"bagaimana encik, faham dah? senang bukan? selamat mencuba!"


p/s: first time kaunseling patient bulan ramadhan ni ketika tekak sakit+suara tak lepas.tak best...

No comments: