Followers

Wednesday, July 27, 2011

8 bulan…


1 haribulan lapan, 1 ogos, 1/8/2011 -> 8 bulan aku di Hospital Selayang.

Bermula dari tarikh melapor diri 1 disember 2010 sehingga sekarang, nak dipendekkan cerita aku HAPPY.

Sebab:
  1. Bersyukur dapat jadi clinical dietitian & dapat join Kementerian Kesihatan Malaysia
  2. Dapat hospital tidak jauh dari kampung dan sewaktu dengannya
  3. Dapat ofismate yang sangat best, akak-akak yang supportive dan sekepala. Almaklumlah, aku sorang je laki dalam ofis (sekarang ini 2 laki sehingga September)
  4. Dapat bekerja di environment yang best. So far, staff hospital selayang bagus.
1 ogos nanti bakal masuk kira-kira 15 bulan aku sudah bekerja sejak grad. Banyak pengalaman aku dapat dalam masa singkat. Banyak gak berkenalan dengan orang lain.

Owh ye, 1 ogos gak 1 ramadhan, walaupun aku cuti hari tu hehe, tapi I’m looking forward to work during Ramadan in selayang. Walaupun rasa-rasanya tidak penat sebab jaga ICU (tiada diet kaunseling).

Kerja pun bertimbun, bos pun dah asyik bagi jek, kita pun terima. Jadi, kena lah gunakan masa bekerja dengan sebaik-baiknya. 1 hari kerja 8 jam. Pergi balik kerja 1 jam. Tidur 7 jam. Cuma 8 jam je nak berehat. Begitulah akan berlaku sehingga pencen. Bosan juga, tiada life…

All the best untuk Ilman Hadree.masih jauh perjalanan.semoga allah permudahkan urusan aku setiap hari.amin…

2 comments:

Idah said...

ikhlaskan diri dlm membuat satu2 kerja...insyaallah kita akan happy dengannya..

Mr. ILLman said...

Iye.ikhlaskan diri.kita kerja bukan utk kita jek,utk org lain gak