Followers

Friday, September 16, 2011

turning point dalam hidup...

Just nak share perasaan pelik tapi benar. Aku rasa diri aku ni dah sampai tahap "rasionalkan semua benda".

Ada benda yang patut dimarah tapi bila dirasionalkan, tak jadi marah. Cuba bagi alasan logik untuk tak marah.

Ada benda nak dikejar sangat tapi bila fikir rasional, cuba bagi alasan belum tiba masa menerima benda tu, mungkin diri tak bersedia.

Bila dah kerap rasionalkan fikiran dan tindakan, time tu la turning point muncul. Mungkin ini semua buatkan aku berani decide benda besar dalam hidup. Sebelum ni, aku rasa aku bukan seorang decision maker untuk diri sendiri tapi selalu tolong mudahkan orang lain buat decision.

Bak kata pepatah, jauh perjalanan luas pandangan. Dah 25 tahun aku berjalan, semakin besar pandangan aku dalam hidup sendiri...

2 comments:

siti suhaili said...

Man, kalu kau ada pape SOP ke, CPG ke yg berkaitan geriatric.. ko email aku boleh??? TQ.

Mr. ILLman said...

Su, tadelah SOP atau CPG berkaitan dgn geriatric...kt spital aku tade dietitian specialize dlm geriatric...