Followers

Sunday, October 30, 2011

Inspirer Team : Penubuhan

Diskusi di Perpustakaan Negeri
2 minggu sudah, ahli-ahli peneraju awal Inspirer Team berkumpul di Seremban dengan 2 tujuan iaitu program follow-up bersama adik-adik SPM Kem Ibadah di Perpustakaan Negeri Sembilan, Seremban dan meeting penubuhan Inspirer Team di food court Seremban Parade. Ya, di food court Seremban Parade.hehe...

Diskusi 2 di Seremban Parade
Sebelum menjelang tahun 2012, Inspirer Team meletakkan target untuk menubuhkan team secara rasmi dan berdaftar dengan ROS (Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia). Semua ini harus dilakukan sekarang.

Meeting 2 minggu lepas lebih kepada pembentukan rangka perlembagaan (constitution) team, rangka biro di dalam team dan perancangan gerakan team pada tahun depan 2012.

Sudah semestinya, Inspirer Team memasang hajat untuk lebih berkembang dan maju pada tahun hadapan. "Baby steps" telah dibuat, dan kini merancang untuk membuat "giant leaps" pula di dalam masyarakat. Niat kami hanya satu, membangunkan masyarakat muda, especially Muslim, ke arah sebuah komuniti yang mengamalkan amal makruf nahi mungkar di dalam kehidupan seharian. Di samping memberikan motivasi dan bimbingan untuk berjaya di alam persekolahan seterusnya berjaya mengejar cita-cita masing-masing.

Kami tidak meminta sebarang bayaran atau ganjaran dari masyarakat tapi kami hanya meminta semoga masyarakat sentiasa bersama-sama dengan kami realisasikan hajat ini. Semoga Allah permudahkan usaha murni ini demi agama Allah, bangsa dan negara.

InsyaAllah, kalau tiada aral melintang, Inspirer Team akan ditubuhkan dan didaftarkan secara rasmi sebelum masuk tahun 2012. Mohon doa dari rakan-rakan semua semoga usaha ini dipermudahkan. Amin.

p/s: Sila berhubung dengan saya jika berminat sertai Inspirer Team...

No comments: