Followers

Sunday, November 28, 2010

Hari-Hari Saya

semenjak ada kerjaya, aku memang berkira dengan hari-hari dalam seminggu. berkira bermaksud melabelkan hari-hari ikut perasaan, performance kerja dan situasi diri...lagi dikira, lagi sekejap rasanya.kadang-kadang lagi dikira, lagi lama plak rasanya menunggu hari-hari seterusnya...yang pasti, hari-hari yang sama membuatkan hari-hari aku jadi cepat.

mungkin rutin seharian yang sama buat kita rasa cepat atau sekejap je. mungkin juga kita dilekakan dengan hal-hal duniawi seperti kerja dan hiburan yang membuatkan kita rasa cepat atau sekejap je masa ini...

berikut ialah analisa hari-hari saya (hari/perasaan/performance kerja/situasi diri):

ISNIN - gembira minggu baru / hurm, apa kerja last aku buat last week??...planning phase for the whole week! / rajinkan diri sendiri :)

SELASA - baru selasa ~ / bersemangat! / masih merajinkan diri sendiri...

RABU - ha, dah tgh minggu dah! / semangat ala kadar... / kekalkan momentum isnin & selasa

KHAMIS - cepatnya dah khamis ~ / slow sikit, review back plan kerja / get ready untuk hari esoknya...

JUMAAT - yeay! dah jumaat / huh, sangat slow... / plan untuk weekend.hehe...

SABTU - bersabar untuk suka ria / takpe, kerja half day je, tinggalkan kerja untuk staff... / malas!

AHAD - rehat & recharge! / minta maaf, saya cuti, jangan kaco :) / merayap.hehe....

berdasarkan analisa hari-hari saya, ada yang positif dan ada yang negatif. tapi yang pasti, ada polar atau pattern perasaan dan performance kerja bermula dari hari isnin sampai ahad.biasa lah, aku pon manusia biasa gak...perubahan diperlukan!


antara faktor mempengaruhi hari-hari saya - fitness, kesihatan, tekanan, sumber inspirasi :)


apa-apa pon, analisa hari-hari saya sebahagian dari plan muhasabah aku dan sebahagian taktik aku untuk improve diri sendiri. semoga Allah berikan aku kekuatan untuk menempuh hari-hari mendatang dengan jayanya. hobin jang hobin!

p/s: kira hari atau kira bulan lagi adil?

2 comments:

ainor shamira said...

hobin jang hobin tu apa?..

Mr. ILLman said...

hobin= buat sehabis baik
jang=awak@anda

hobin jang hobin = awak buat sehabis baik